wypadające włosy

Jak wzmocnić wypadające włosy?

Mocne, błyszczące oraz piękne włosy to niewątpliwie marzenie bardzo wielu kobiet oraz  mężczyzn niezależnie od wieku.

Jednakże, nie istnieje żaden sposób na natychmiastowe nadanie włosom zdrowszego wyglądu, ale z pewnością dzięki systematycznej pielęgnacji i właściwej diecie można je znacząco wzmocnić oraz zwiększyć ich zwykłą objętość. Poprawa kondycji włosów jest wypadkową systematycznością. To ona jest najważniejsza, szczególnie kiedy, gdy włosy są słabe oraz wypadają. Nawet najlepsza odżywka stosowana raz na tydzień nie przyniesie dobrego efektu. Ważna jest natomiast właściwie zbilansowana dieta, dobrej jakości witaminy na włosy i higieniczny tryb życia. O czym zatem należy pamiętać, aby nasza fryzura była gęsta oraz oszałamiająca?

Wzmacnianie krok po kroku

Jeśli twoje włosy są cienkie, matowe i do tego wypadają niemal garściami, opłaca się na początek zatroszczyć się o nie od zewnątrz. Co to znaczy? Otóż powinno się używać delikatny szampon pozbawiony sztucznych barwników, konserwantów oraz parabenów i sulfatów, które powodują uszkodzenia łuski włosa. Włosy powinno się myć maksymalnie 4 razy w tygodniu w letniej, a najlepiej w chłodnej wodzie. Do czesania najlepiej używać szczotkę z miękkim i naturalnym włosiem, a minimum raz w tygodniu wykonać delikatny masaż głowy z zastosowaniem olejku kokosowego lub oliwy z oliwek. Nie mniej ważna jest właściwa suplementacja, która zapewnia organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych.

Witaminy na porost włosów

Włosy rosną średnio od ok. 6 mm do 1,2 cm w ciągu miesiąca. Aby jednak mogły tyle urosnąć, nasz organizm niewątpliwie potrzebuje wielu wartościowych składników odżywczych. Jedząc zdrowo, sprawiamy, że komórki naszego ciała są znacznie mocniejsze. Tak samo sprawa wygląda z włosami. Styl życia oraz sposób odżywiania ma ogromny wpływ na stan włosów i na ich wzrost. Dokładnie  dlatego powinno się wiedzieć w jaki sposób wzmocnić włosy nie tylko od zewnątrz, ale także od wewnątrz.

Warto więc włączyć do naszego jadłospisu ryby, w tym popularnego w Polsce łososia. Mięso tej ryby zawiera między innymi bardzo wartościowe kwasy omega-3 i omega-6, a ponadto żelazo oraz mnóstwo białka. Substancje te niezwykle dobrze działają na kondycję skóry naszej głowy, natomiast ich znaczny niedobór może prowadzić do wysuszenia skóry, matowienia i wypadania włosów. We właściwie dobranej diecie, która zawiera witaminy na porost włosów nie powinno również zabraknąć zielonych warzyw. Niesamowite rezultaty dają szpinak i brokuły, które zawierają witaminy A oraz C i pokaźne ilości wapnia i żelaza.

Sprzymierzeńcem mocnych oraz niewypadających włosów są również różnego rodzaju rośliny strączkowe, które mają w sobie mnóstwo białka, żelaza, cynku oraz biotyny. Między posiłkami dobrze jest też jeść orzechy, które są niezwykle bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe i cynk.

Bardzo dobrym sposobem na wypadanie włosów są wysokiej jakości suplementy diety polecane praktycznie dla każdego. Zawierają one składniki istotne nie tylko dla kondycji włosów, ale także całego organizmu. W ich składzie można znaleźć między innymi biotynę i witaminę B12, a także witaminy z grupy B oraz żelazo i cynk.

Dodaj komentarz