witaminy na włosy

Jakie są najlepsze witaminy na włosy?

Aby nasze włosy były cudowne zdrowe i lśniące potrzebujemy zrównoważonej diety by nie dopuścić do wszelkich awitaminoz, one to bowiem powodują nadmierne wypadanie włosów.

U zdrowego człowieka dopuszczalne jest wypadanie 100 włosów na dobę. Trzeba pamiętać, że włosom potrzebne są witaminy z grupy B, witamina A, E, H, F i C. Każda z tych witamin w inny sposób stymuluje porost i witalność włosów.

Tak więc witamina wpływa na właściwy metabolizm zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Brak lub deficyt tej witaminy objawia się kiepskimi łamliwymi włosami, które w wyniku długotrwałego braku wypadają. To witamina rozpuszczalna w tłuszczach. Maksymalne jej pokłady znajdziemy w tkankach zwierzęcych takich jak ryby, tłuste mięso, sery, jaja, mleko oraz w pomidorach, papryce, marchwi, truskawkach i warzywach zielono listnych.

Witaminy z grupy B

Uczestniczą bezpośrednio w procesach fizjologicznych wzrostu włosów, chroniąc je przed działaniem niekorzystnych procesów zewnętrznych i przed chorobami.

  • Witaminy B1 i B2 regulują pracę gruczołów łojowych, regulują proces budowy komórek i tkanek, zapobiegają tworzeniu się łupieżu. Można je znaleźć w piersi kurczaka, ziarnach słonecznika, oleju słonecznikowym i wieprzowinie.
  • Witamina B3 wspomaga pracę układu krwionośnego wpływając na odpowiednią ilość krwinek i rozszerzając naczynia krwionośne zaopatruje między innymi włosy w substancje odżywcze oraz tlen.
  • Witamina B5 wspomaga pigmentację włosów hamując ich siwienie. Odgrywa główną rolę w procesach regeneracyjnych, a znaleźć ją możemy w brokułach i grzybach.
  • Witamina B6 bierze udział w podziale komórek w mniszkach włosowych, a jej największą ilość dostarczymy sobie jedząc sardynki, banany i wątróbkę.
  • Witamina B9 odpowiada za porost włosa. To tak zwany kwas foliowy, którego nieprzebrane pokłady są w mielonym kminku. Kminek należy mielić bo w nasionach jest kompletnie nieprzyswajalny przez nasz organizm (przelatuje przez układ trawienny w nienaruszonym stanie).
  • Wreszcie witamina B12 wspomaga włosy zapobiegając ich wypadaniu. Dostępna w kurzych wątróbkach i wołowinie. Niedobór witamin z grupy B może prowadzić do nadmiernego łojotoku.

Witamina E chroni włosy przed działaniem wolnych rodników, nadaje im jedwabisty połysk i tym sprawia, że włosy wyglądają pięknie. Najwięcej witaminy E jest w zbożach, olejach w tym w kukurydzianym, szafranowym, migdałach i orzechach. Jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach.

Witamina H także wpływa na porost włosów. Powstrzymuje ich siwieniu oraz łysieniu. Znakomitym źródłem tej witaminy są orzechy, kraby, grzyby, szpinak, pomidory, marchew, olej sojowy, mąka sojowa, sardynki i wątróbka.

Witamina F to zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych. Stymulują pracę wszystkich komórek organizmu w tym również włosów.

Wszystkie wyżej opisane witaminy na włosy obecnie można kupić w aptece jako produkty zestawów witamin, względnie przygotowanych suplementów diety. Natomiast by Podbudować włosy i zapobiec ich wypadaniu, oraz regenerować mniszki włosowe stymulując je do pracy, można kupić w aptece odżywkę dla osób po chemioterapii, która niesamowicie działa na porost włosów.

Dodaj komentarz